A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

TransFăgărăşan si TransAlpina

La ora 9,20 eram sus la cabana. S-a dus si praful lasat de mine in viteza cu care am urcat…Nu se spuneau povesti p-acolo? Despre o Furie albastra ce-n dimineata aia a urcat in viteza depasind recordul? Plecat din Bucuresti la 6,20. 265 km din Dr Tab. pana un pic dupa cabana Paltinu, aia de la sosea. La cabana si lacul Bâlea am ajuns cu perpedesu, n-am masurat. Desi erau destui care ajungeau si cu masinili. Veselie mare sus. Aceleasi kitchuri care mai jos le iei cu 10 lei sa zicem acolo erau 15, ca de, le luai de la Bâlea. Siropuri naturele si mieruri de altitudine, ofcors mai scumpe. Branzeturi si carnuri ptr tot rumunu’. Inclusiv carne tanara in varii garderobe, s-a mai cizelat gazelele, n-am vazut pantoafe cu toace, in schimb multe cizme d-alea tampite NFT sau cum s-or mai numi, d-alea din panza. O gazela avea de piele pana supt genunchi (am uitat sa ma uit la genunchi, sa vad, tot scabrosi sunt la generatia asta?) si pe urma urma urmarea adica un ceva subtire din blugi intrat in cur si cred ca si-n mizda.

Apa lacului imi paru buna de o baie…dar cred ca i-as fi socat pe toti la peleul deznud. In marea mea germanicitate organizatorica n-am prevazut ca era sa fie posibila o baie in Bâlea Lac. Totusi o scandura de se placheaza cimentul, sau ceva similar, scufundata si vizibila in apa lacului mi-a mai taiat cheful. Scuze inventate, pentru ca puteam intra in apa prin alta parte. Rece si bine era sus, as fi ras instant 200 ml si nu mai mult de tuica buna.

Plecat pe partea ailanta, ora 10,50 Sibiu, cafea, plin masina si golit udul meu la OMV, pe dreapta. Plecat spre Săliştea de unde urma sa urc pe TransA. La Tilişca oprit pentru a viziona cetatea dacica, greu la deal cu boul orasan….(aduceti-mi va rog aminte ca n-ajunge plimbare cu bicla seara, mai trebe si ceva alergat ori urcat trepte de bloc…) apoi Poiana Sibiului , Jina, urcus. Esceptionale localitatile astea mici de munte ardelenesti, stradute inguste, foarte inguste unele si case tipice.
P-astia din aste 3 localitati drumul spre si dinspre TransA i-a nenorocit, in sensul ca s-a facut exact prin ulita lor principala, efectiv numai 2 masini una langa cealalta au loc pe susea. O sa plec odata in explorarea micilor localitati nestiute si neprezente la f-un drum mare cu adastare la casa localnic binevoitor posesor de slana si palinca bune. Dupa ce treceti un munte va reapara Jina. Eu mi-am pus serioase intrebari…De la Jina am fi practic pe TransA, dar nu bucata ceea spectaculara. Drumul se scurge pe langa raul Bistra, semanand cu Valea Jiului. Drum bun asfaltat, din cand in cand cu bucati varza. Uneori bucati intregi in lucru, dar asta e un lucru bun. Sau nu, dupa cum veti vedea mai sus, geografic vorbind, sau mai jos, in povestirea mea scriind.

Spectacularul incepe dupa Obarsia Lotrului (unde in toata zona dinainte si dupa era plina cu poporul chinej, deghizat in rumuni). Am uitat a va spune ca cam dinainte de Obarsie a inceput ploaia. In variatiile ei scurte ploicica, in majoritate torentiala. Deci spectacularul l-am facut pe ploaie. Usor infricosator….cand e uscat si soare e bine, stii ca te tiu frânili si caocioacele, dar pe udatura… Drumul n-are parapeti, panorama este larga, muuult mai larga decat pe TransF. Mi-a parut si mai spectaculos TransA, fiind mai lung si fiindca din capul aista vezi ce te asteapta pana haaaaat spre Rânca…Deci pe ploaia mi s-a activat putin frica, daca franez, acvaplanez direct in tău, sau hău? Putin fioroasa imaginea de ansambla, norii negri si ploaia, hăurile la picioarele rotii masinii tale….Enfin, ajuns la Rânca, o statiune de kkt, poporul chinej era acum deghizat in melteni loco, gorjeni adica sau/si rudele lor. Mie mi-a parut TransA varianta loco a DN1, apucasera meltenii sa plece la drum pe soare, altfel sunt convins ca n-ar mai fi urcat. De refacut traseul asta, dar plecat iar la 6 dimineata sa fiu singur pe şusele. Rânca Novaci Horezu Râmnicu d-aci stiti, mai da-va-n spanac ca n-ati uitat geografia marina de o invatara-ti la scoala. La Novaci ploaia a stat, dar m-a mai urmarit putin si pana la Râmnicu si dupa.

Bucuresti – Pitesti – TransF – Cârţisoara – Sibiu – Săliştea – Jina – TransA -(b)Rânca – Novaci – Horezu – RâmnicuV – Pitesti – Bucuresti = 770 km. Efectuati in 12 ore, din care una pauza (cumulate:  plimbarea Bâlea Lac, pauza de kaffa OMV, dacica Tilişca, pe transA n-am oprit ca n-am avut unde de poporul chinej)

Concluzie 1: Superb. O combinatie de peisaj, racoare si viteza, caci n-am stat dupa melteni, ci mi-am desfasurat propriul raliu, vedeti timpii si kilometrii parcursi.

Concluzie 2: A nu se pleca la ore tarzii in wekend. Meltenii sunt peste tot, deghizati in poporul chinej (scuze adevaratului popor chinez care n-ar lasa in urma ce lasa astia….+manierele…) care chineji se deghizeaza rand pe rand in olteni, melteni, purtatoare de cisme NFT etc. Deci ori plec la prima ora dimineata, ca la pranz sa trag la o tuica/bere si somn, ori stau acasa, in weekend.

Concluzie 3: Melteanu a aflat ca drumul e bun pe TransA, partea spectaculara. Nu i-a spus nimeni daca stie conduce in conditiile prezente, curbe foarte stranse, panta tot timpul, culmea, si la dus si la intors bre, nu scapai de ea, de panta, era mereu in fata…si in spate. Sau daca masina lui de fitze poate duce drumul pana sus si iara jos. Muuulte masini de fitze trase pe dreapta, baterii epuizate, ambreiaje pa, mirosuri groaznice ieseau din masinile alea…Mint, singura oprire pe TransA a fost cand am crezut ca-mi ia foc ceva la minunata Furie Albastra. Nu era de la mine, era in aer o duhoare. Nu stiu cine si ce a patit in zona de miroasea a ferodou ars, ambreiaj plesnit, frane incinse si gaz ars….Tico n-avea ni’ic. Dar ni’ic. Recomand inca o data aceasta masina.
Serios vorbind: daca aflati de vanzarea unui Tico aflat in bune conditiuni, sunati-ma. Doresc altul, ca asta sa-mi ramana de piese, dupa fo 20j da ani cand isi va da obstescul si gloriosul sfarsit.

Concluzie 4: De vizionat localitatile ardelene, alea care nu-s la drum principal. Superbe.

Concluzie 5: Pe autostrada au reusit un bmw5 si fo doo merzuri sa ma depaseasca.

Leave a Reply